Engelen, A., Engelen, M., Von Gaggern, C. (Forthcoming/2022)
Opportunity Recognition (english version), Springer-Gabler Verlag, Wiesbaden
Engelen, A., Engelen, M., Von Gaggern, C. (2021)
Opportunity Recognition - 15 Ansätze für mehr Unternehmenswachstum, 2. Auflage, Springer-Gabler Verlag, Wiesbaden
online verfügbar bei SpringerLink
Engelen, A., Engelen, M., Craig, S. (2017)
Challenges in conducting international marketing research, in Handbook of Market Research, Hrsg: Homburg, C., Klarmann, M., Vomberg, A.
online verfügbar bei SpringerLink
Engelen A., Engelen, M. Bachmann, J.-T. (2015)
Corporate Entrepreneurship - Unternehmerisches Management in etablierten Unternehmen, Springer-Gabler Verlag, Wiesbaden
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Klein, T., Engelen, M., Meinerzhagen, S., De Boer, A., Dreller, A., Koeppe, G. , Stumpf, S. (2021): Digitales Lehren und Lernen: Studie zu Lernprozess unterstützenden Faktoren. In: Neues Handbuch Hochschullehre Jg. 101, S. 1–14. Online verfügbar hier
De Boer, A., Dreller, A., Engelen, M., Klein, T., Koeppe, G., Meinerzhagen, S., Stumpf, S. (2021): Evidenzbasierte Ableitung von Erfolgsfaktoren und Handlungsempfehlungen für digitales Lehren und Lernen. In: Barnat, Miriam / Bosse, Elke / Szczyrba, Birgit (Hrsg.): Forschungsimpulse für die Hochschulentwicklung im Kontext hybrider Lehre (Forschung und Innovation in der Hochschulbildung,11), S. 33–48. Online verfügbar hier.
Brettel, M., Engelen, A., Oswald, M. (2011)
What is the “Right” Market Orientation for New Entrepreneurial Ventures? - A Five-Country Study
Zeitschrift für Betriebswirtschaft (zfb), 2011(sh06), S. 83-109
Brettel, M., Oswald, M., Flatten, T. (2012)
Alignment of Market Orientation and Innovation as a Success Factor - A five-country study
Technology Analysis & Strategic Management, 24(2), S. 151-165
Chwallek, C., Engelen, A., Oswald, M., Brettel, M (2012)
Die Wirkung des Führungsverhaltens des Top-Managements auf die unternehmerische Orientierung - ein 5-Länder-Vergleich
Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (zfbf), 64 (2), S. 138-165
Oswald, M./Brettel, M./Engelen, A. (2012)
How Departments’ Decision-Making Influence and Interdepartmental Dynamics relate to Two Facets of Strategic Market Orientation
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Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress, 2011, Reims
Oswald, M., Brettel, M.: A Five-Country Study on the Curvilinear Performance Consequences of Responsive and Proactive Market Orientation
Oswald, M., Brettel, M.: Alignment of Market Orientation and Innovation as a Success Factor - A five-country study
European Academy of Management (EURAM) Annual Conference, 2011, Tallin
Oswald, M.: What is the “Right” Market Orientation for Successful Radical and Incremental Innovation? A Five-Country StudyOswald, M., Brettel, M.: How Influential Should Each Department be to Foster Responsive and Proactive Market Orientation?
Oswald, M.: Cross-Cultural Examination of Antecedents of Proactive Market Orientation
Academy of Management (AoM) Annual Meeting, 2011, San Antonio.
Oswald, M.: Let the Customer Lead, Lead the Customer or Do Both? A Cross-Cultural Investigation of the Curvilinear and Combined Performance Consequences of Responsive and Proactive Market Orientation
Oswald, M., Brettel M.: How Departments’ Decision Influence shapes Responsive and Proactive Market Orientation
Oswald, M., Brettel, M.: Antecedents of Proactive Market Orientation - a five country study
American Marketing Association (AMA) Summer Marketing Educators' Conference, 2011, San Francisco
Oswald, M., Brettel M.: Who Should Influence Decisions? Investigation of Departments' Decision Influence on Responsive and Proactive Market Orientation
G-Forum - 15. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung, 2011, St. Gallen/Zürich,
Oswald, M., Engelen, A., Brettel M., Chwallek, C.: Die Rolle des Top-Management Führungsstils zur Förderung der unternehmerischen Orientierung in etablierten Unternehmen: ein 5-Länder-Vergleich