Wissenschaftliche Beiträge

Buch und Buchbeiträge

Engelen, A., Engelen, M., Von Gaggern, C. (Forthcoming/2022)

Opportunity Recognition (english version), Springer-Gabler Verlag, Wiesbaden

 

Engelen, A., Engelen, M., Von Gaggern, C. (2021)

Opportunity Recognition - 15 Ansätze für mehr Unternehmenswachstum, 2. Auflage, Springer-Gabler Verlag, Wiesbaden

online verfügbar bei SpringerLink

 

Engelen, A., Engelen, M., Craig, S. (2017)
Challenges in conducting international marketing research, in Handbook of Market Research, Hrsg: Homburg, C., Klarmann, M., Vomberg, A.

 online verfügbar bei SpringerLink

 

Engelen A., Engelen, M. Bachmann, J.-T. (2015)
Corporate Entrepreneurship - Unternehmerisches Management in etablierten Unternehmen, Springer-Gabler Verlag, Wiesbaden

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Artikel in Fachzeitschriften (peer-reviewed)

 

Klein, T., Engelen, M., Meinerzhagen, S., De Boer, A., Dreller, A., Koeppe, G. , Stumpf, S. (2021): Digitales Lehren und Lernen: Studie zu Lernprozess unterstützenden Faktoren. In: Neues Handbuch Hochschullehre Jg. 101, S. 1–14. Online verfügbar hier 

 

De Boer, A., Dreller, A., Engelen, M., Klein, T., Koeppe, G., Meinerzhagen, S., Stumpf, S. (2021): Evidenzbasierte Ableitung von Erfolgsfaktoren und Handlungsempfehlungen für digitales Lehren und Lernen. In: Barnat, Miriam / Bosse, Elke / Szczyrba, Birgit (Hrsg.): Forschungsimpulse für die Hochschulentwicklung im Kontext hybrider Lehre (Forschung und Innovation in der Hochschulbildung,11), S. 33–48. Online verfügbar hier.

 

Brettel, M., Engelen, A., Oswald, M. (2011)

What is the “Right” Market Orientation for New Entrepreneurial Ventures? - A Five-Country Study

Zeitschrift für Betriebswirtschaft (zfb), 2011(sh06), S. 83-109

 

Brettel, M., Oswald, M., Flatten, T. (2012)

Alignment of Market Orientation and Innovation as a Success Factor - A five-country study

Technology Analysis & Strategic Management, 24(2), S. 151-165

 

Chwallek, C., Engelen, A., Oswald, M., Brettel, M (2012)

Die Wirkung des Führungsverhaltens des Top-Managements auf die unternehmerische Orientierung - ein 5-Länder-Vergleich

Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (zfbf), 64 (2), S. 138-165

 

Oswald, M./Brettel, M./Engelen, A. (2012)

How Departments’ Decision-Making Influence and Interdepartmental Dynamics relate to Two Facets of Strategic Market Orientation

Journal of Strategic Marketing, 20(6), S. 483-507

 

Beiträge bei Konferenzen

Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress, 2011, Reims

Oswald, M., Brettel, M.: A Five-Country Study on the Curvilinear Performance Consequences of Responsive and Proactive Market Orientation

Oswald, M., Brettel, M.: Alignment of Market Orientation and Innovation as a Success Factor - A five-country study

 

European Academy of Management (EURAM) Annual Conference, 2011, Tallin

Oswald, M.: What is the “Right” Market Orientation for Successful Radical and Incremental Innovation? A Five-Country StudyOswald, M., Brettel, M.: How Influential Should Each Department be to Foster Responsive and Proactive Market Orientation?

Oswald, M.: Cross-Cultural Examination of Antecedents of Proactive Market Orientation

 

Academy of Management (AoM) Annual Meeting, 2011, San Antonio.

Oswald, M.: Let the Customer Lead, Lead the Customer or Do Both? A Cross-Cultural Investigation of the Curvilinear and Combined Performance Consequences of Responsive and Proactive Market Orientation

Oswald, M., Brettel M.: How Departments’ Decision Influence shapes Responsive and Proactive Market Orientation

Oswald, M., Brettel, M.: Antecedents of Proactive Market Orientation - a five country study

 

American Marketing Association (AMA) Summer Marketing Educators' Conference, 2011, San Francisco

Oswald, M., Brettel M.: Who Should Influence Decisions? Investigation of Departments' Decision Influence on Responsive and Proactive Market Orientation

 

G-Forum - 15. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung, 2011, St. Gallen/Zürich, 

Oswald, M., Engelen, A., Brettel M., Chwallek, C.: Die Rolle des Top-Management Führungsstils zur Förderung der unternehmerischen Orientierung in etablierten Unternehmen: ein 5-Länder-Vergleich